fika hos mormor&morfar

Iblan tycker jag det är skönt att bara vara med familjen. Många kan tycka det är "töntigt" eller "nördigt" att åka och träffa sina släktingar det är mycket tuffare att supa sig full och inte kunna gå själv. Är det "töntigt" att bry sig om dem man älskar mest? Är det det?

 När jag var liten hade man högre status om man gick på en fest i skolmatsalen än om man åkte på kalas till sin farmor. Jag kommer ihåg att jag valde discot i matsalen istället för farmors kalas. Vist var jag "cool" då men jag kommer ihåg när jag la i en exta säng hemma hos en kompis. Hade precis prata med pappa i telefonen och han var fortfarande hos farmor. Jag kommer ihåg att jag tänkte då att jag aldrig mer skulle välja något jävla skol disco när det fanns god mat släktingar och massa godis på kalasen!

I alla fall idag hade jag och Oliver inget att göra så jag ringde till mamma och fråga om vi fick låna min lillasyster ett tag. Klart fick vi det. Vi satte oss i Olivers "låne bil" och kollade på varandra. Var ska vi då? Så säger Lovisa från baksätet vi kör till mormor&morfar. Sagt och gjort. Hemma hos mormor&morfar blev det goda kakor och mycket skratt! Dem är världens bästa mormor&morfar!


Jag och lillasyster på parkeringen

hehe vist ser dem ut att ha roligt. Jag är världens bästa fotograf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0