Jag drar till stockholm en månad!

Ja dem flesta är väl liiite nyfikna? Jag hade varit det, ja ni vet ju hur jag vill veta allt om alla så jag kan gå och snacka skit, woho. Nej jag är faktiskt inte som  ** ;)

Jo, så här är det tänkt. När man går handels programet så ingår det i utbildningen att man ska göra APU i fyra veckor. (alltså praktisera) Oftast väljer ungdomar att göra det på ica,kvantum och liknande för att förhoppningsvis få jobb där efteråt. Men av mina erfarenheter suger det, ursäkta språket!

När jag praktisera i 9:an var jag i en blomsteraffär, alltså bara för att förhoppnigsvis får jobb där efteråt. När jag var där så var jag död lite inombords i två veckor. Där var så fruktansvär tråkigt! Så nu när dem berätta att vi skulle praktiser i FYRA VECKOR viste jag inte vad jag skulle ta mig till.. hajar ni?

Så då kom jag på att jag kunde ju faktiskt åka här ifrån slippa ica & kvantum. Så jag ringde min farmor och fråga henne vad hon tyckte om iden och vad hon trodde Susanne ( min faster) skulle säga. För det är såhär att min faster bor i stockholm. Så varför skulle jag inte kunna göra min apu där? Komma utanför 50 skyltarna i asmundtorp liksom. Så hela veckan som har varit har det ringt hit och dit, det har letats APU:platser, det har snackats med lärare osv. Och nu ser det riktigt ljust ut! Jag ska bara mejla min mentor. Men allt ser bra ut. Och kan ju säga att det är ingen dålig praktikplats jag har ;) HEHE!



gooo me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0